Czcionka:
Kontrast:
Inkubator Przedsiębiorczości, czyli dobry start dla firm
data dodania: 17.06.2020
Inkubator Przedsiębiorczości, czyli dobry start dla firm

Projekt Inkubator Przedsiębiorczości „Starter WiM” realizowany jest przez Elbląskie Stowarzyszenie Wspierania Inicjatyw Pozarządowych oraz Ad Rem sp. z o.o. Elżbieta Mazur, koordynator projektu i prezes spółki Ad Rem, opowiada o usługach wchodzących w jego ofertę.

- Na czym polega projekt Inkubator Przedsiębiorczości?
- Inkubator to podmiot, który wspiera rozwijające się firmy, tzw. startupy w początkowej fazie rozwoju, dofinansowany przez Unię Europejską. W ofercie mamy usługi biznesowe z zakresu doradztwa, prawa, szkoleń, rachunkowości, promocji, marketingu, coachingu, mentoringu, a także ICT (technologie informacyjno-komunikacyjne – przyp. red.). Są to usługi specjalistyczne, świadczone przez wykwalifikowaną kadrę. Młoda firma, która zgłasza się do Inkubatora i prosi o nasze wsparcie, może z niego skorzystać po atrakcyjnych cenach.

- Kto może się zgłaszać do projektu?
- Inkubacja kojarzy się przede wszystkim z opieką i ze szczególną troską o życie ludzkie, a naszym ciałem stają się w tym przypadku młode firmy, funkcjonujące na rynku nie dłużej niż 3 lata i to właśnie one mogą u nas skorzystać z bardzo taniego wsparcia specjalistycznego.

- Dlaczego warto zgłosić się do Inkubatora Przedsiębiorczości? W jaki sposób udział  w nim może pomóc startującym firmom utrzymać się na rynku?
- Podstawowym obowiązkiem każdej firmy jest prowadzenie finansów, rachunkowości.  W Inkubatorze przedsiębiorca może otrzymać pełne wsparcie biura rachunkowego i obsługę w korzystnej cenie. Jeżeli chodzi o mały podmiot, u nas kosztuje to 50 zł na miesiąc. Średnia cena takiej kadrowo-rachunkowej usługi na rynku to 150-200 zł od przedsiębiorcy, więc w Inkubatorze wychodzi kilka razy taniej. Osoba, która prowadzi działalność gospodarczą, musi w jakiś sposób zaprezentować i zareklamować swoje usługi czy produkt, co również wiąże się z wysokimi kosztami. My gwarantujemy obsługę specjalistów i przede wszystkim wsparcie po korzystnych cenach. Można u nas zakupić usługę reklamową, utworzenie strony, prowadzenie fanpage’a na Facebooku, wydruk folderów, plakatów i każdą inną formę reklamy, w zależności od potrzeb klienta. Zamawiając ją u nas, płaci on tylko 17% kosztu danego produktu. To usługa wyjątkowo tania. Na rynku komercyjnym, klient zapłaciłby dużo więcej. Poza tym otrzymuje bezpłatne wsparcie opiekuna biznesowego, z którym wspólnie analizują możliwości rozwoju biznesu, czy pomysłu na bazie rynku lokalnego i nie tylko. Dzięki gwarantowanemu specjalistycznemu wsparciu przedsiębiorca może czuć się pewniej, bezpieczniej i spokojnie rozwijać swój mały biznes.

Do Inkubatora Przedsiębiorczości zgłosiło się już 11 firm. Aby wziąć udział w projekcie wystarczy wypełnić formularz rekrutacyjny, znajdujący się na stronie www.adrem.elblag.pl, mieć działalność gospodarczą, funkcjonującą nie dłużej niż 3 lata z siedzibą na terenie województwa warmińsko-mazurskiego.

Wachlarz proponowanych usług w Inkubatorze:

Pakiet podstawowy: usługi księgowe, pomieszczenie biurowe lub usługa wirtualnego biura, wsparcie opiekuna biznesowego.

Pakiet dodatkowy (co najmniej trzy usługi do wyboru):

Usługi ICT: usługa wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych dla inkubowanych przedsiębiorstw obejmująca: świadczenie usług drogą elektroniczną, zakup usług związanych z prowadzeniem działalności w ramach e-usług, usługi informatyczne, techniczne, doradcze, szkoleniowe (związane bezpośrednio z uruchomieniem i obsługą ICT), instalacja oprogramowania niezbędnego do uruchomienia i prowadzenia usług.

Doradztwo prawne: doradztwo, wybór właściwej formy prawnej i procedur urzędowych dotyczących zakładania i funkcjonowania przedsiębiorstwa, prawo zamówień publicznych, prawo pracy, prawo własności intelektualnej, pomoc w negocjacjach i sformułowaniu umowy licencyjnej.

Doradztwo: pozyskiwanie finansowania na działalność gospodarczą (w tym ze środków bezzwrotnych) oraz tworzenie biznesplanów, budowanie modeli biznesowych.

Coaching: indywidualny lub grupowy, obejmujący wyznaczenie i realizację celów w oparciu o indywidulany plan wsparcia.

Mentoring: rozwój kompetencji zarówno merytorycznych, jak i związanych z rozwojem osobistym. Opieka nad rozwijaniem kompetencji oraz asysta w prowadzeniu działalności.

Szkolenia: podnoszące kompetencje i kwalifikacje z zakresu rozwoju osobistego i społecznego, zarządzania przedsiębiorstwem, zarządzania zespołami, marketingowe, sprzedażowe, zawodowe i itp. Dostosowane do potrzeb przedsiębiorstw.

PR i Marketing: w ramach opracowanego planu strategii marketingowej firmy obejmującego: misję i cele, zadania rynkowe, analizę zewnętrzną i wewnętrzną, budżet marketingowy, analizę źródeł promocji i rozwiązania w zakresie działań marketingowych; opracowanie księgi wizualizacji przedsiębiorstwa (logotyp, wizualizacja materiałów promocyjnych itp.); opracowanie i wydruk materiałów promocyjnych (wizytówki, ulotki, banery, oklejanie samochodu służbowego, stanowiska targowe, filmy promocyjne, kampanie w mediach, w tym w mediach społecznościowych, prowadzenie i zarządzanie kontami społecznościowymi przedsiębiorstw, tworzenie stron internetowych).

Szczegółowe informacje pod nr telefonu: 695-702-447, można także pisać na adres: adrem@adrem.elblag.pl

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020 

Adrianna Kuzko